Sabtu, 1 November 2014

.....Keisnsafan hikmah pembuka hidayah....



Sedari aku dari mimpi yang makin jauh gelap..Mencari sesuatu yang semua insan megimpikannya..BILA? BAGAIMANA?? ..cerita ini sekadar coretan hati yang bergelar insan pendosa.. 


"Inilah perjalanan hidupku, Allah taala' yang meletakkan aku disini ...semua ini perancangan ALLAH ...jadi aku mesti teruskan perjalanan hidup ini kerana aku percaya disetiap ketetapan-nya ...dan aku terima Qada dan Qadar diriku...sesungguhnya setiap sesuatu ada hikmahnya ...aku berjihad sedaya upaya di atas bumi ALLAH yang satu mengikut kemampuanku disini..selebihnya hanya mampu berserah "-Ahy


Ini lah nukilan kawan ku yang terakhir yang sangat memberi impak besar buat diriku...segala nya datang secara tiba-tiba..menyentuh hatiku hingga mengalirkan air mata...YA ALLAH apakah ini waktunya...adakah ini caranya...tersentak naluri kecil mencari kebenaran yang selama ini aku inginkan untuk menjadi insan yang lebih baik...

Kawan ....sesungguhnya ..Allah lebih menyayangi dirimu,engkau pergi tanpa pesan...membuatkan aku rasa terkilan dan serba salah!! maafkan aku!! namun semua yang berlaku ada hikmah nya... kini aku sedari dunia ini hanya sementara,muda tua harus siap...menjadi insan yang lebih baik...

ku doakan dirimu bersama para solihin dan kita berjumpa dialam sana... akan ku sentiasa mengingati dirimu yang pernah memberi nasihat buat diriku yang ketika alpa...YA ALLAH berikan lah pengakhiran ku sebaik2 disisi mu..kerana aku tahu aku insan hina namun megharapakan keampunan mu..maafkan diriku...

-meningal pada hari jumat bersamaan 31 october 2014..dan disahkan mengalami jangkitan kuman.. 
AL-FATIHAH


Tiada ulasan:

Catat Ulasan